Friday, February 24, 2012

resipi biskut oat yang SENANG


oh hai ! err , apa aku nak tulis ni ? uhhhhhhhh . . HA ! aku nak sangat makan cookies yang rupanya macam kat bawah nie. .
 

dan. . ahad lepas aku cuba buat biskut sambil berharap rupanya akan menjadi sperti biskut diatas tapi yang terjadi sebaliknya ! HAHA ! tapi aku BANGGA sebab aku dah boleh buat benda-benda macam tu sendiri tanpa pengawasan daripada pihak berkuasa. .(mama cakap dah boleh jadi bini orang dah aku nie. .maknanya dahboleh KAWIN lah kan? :P namun begitu aku telah mengambil masa selama seminggu untuk memberanikan diri membuat biskut nie. .sebab ? aku lebih suka buat benda bila orang tak ada sebenarnya. . dan dalam seminggu tuh aku sampai terMIMPI buat biskut nie sebab tuh ahad lepas bila aku terjaga dari tidur tanpa mandi dan makan aku terus buat biskut. .

sebenarnya aku teringin nak makan biskut cip coklat tapi rumah aku mana ada coklat apatah lagi cip untuk diguna pakai maka aku guna OAT sebagai ganti. .macamana aku buat ?
alahai. .macamana lagi kalau bukan guna GOOGLE ! so terima kasih wahai MAK CIK G ! sampai nak tahu secawan gandum bersamaan berapa gram pon aku tanya mak cik G . .


jangan risau lah ya ! kalau makan biskut nie aku pasti korang tak kan kena strok :3
 nampak macam SEDAP kan ? nak tahu resipinya ?


gila senang kan ? korang boleh aje nak bentukkan biskut tuh dengan bentuk GAJAH or watsoevalah sebab korang yang nak makan kan. .aku buat bentuk macam tu sebab malas nak terap segala bagai since MASA ITU EMAS so kena lah advance :B 

#cuma hati-hati bila tambahkan minyak sapi tuh sebab takut adunan jadi TERLALU lembik nanti susah lah kau nak terap bentuk gajah tu =.= 
#pastikan minyak sapi tuh diCAIRkan dahulu. .sebab takut jejaskan rasa biskut tuh nanti :)

No comments:

Post a Comment