Tuesday, December 27, 2011

do I hate my life ? while people dreaming to be in my shoes


sekarang bila dah semakin besar ni aku jadi terfikir samaada aku dah cukup bersyukur dengan nikmat hidup ke belum. .dulu,semua pada pandangan aku tak kena,tak cukup,tak boleh dan macam-macam lah. .sekarang ? aku tak tahu nak buat apa . .tapi aku tahu ada sesuatu yang perlu aku buat cuma aku masih tak tahu apa benda tuh. .mungkin aku kena belajar lagi tentang hidup sebab cerita hidup aku bukan hanya tentang semalam dan hari ini. .cerita hidup berkisar tentang seluruh hidup aku. .memang bukan aku yang menentukan liku-liku hidup aku tapi hanya aku yang mampu mencoretkan kisah hidup aku bukan kau ! eh ter'emosi' pulak. .

 aku tak mungkin akan sia-sia kan lagi hidup aku. .lihat dulu aku tertawa riang bersama keluarga aku. .tak kan bila dah besar aku nak tertawa riang sambil berlari meninggalkan keluarga aku. .apa yang aku nak semua aku dapat. .jadi tak salah aku luangkan masa remaja aku sekarang ni dengan mereka semua kan ? ya !mungkin itu yang aku perlu lakukan. .luangkan masa dengan mereka semua.  .kalau lah semua faham aku pasti seronok tapi tanpa yang tidak fahami aku aku pasti bosan dan menjadi dungu dalam meniti hari-hari remaja  :3
Namun aku harap kau ! fahami lah aku. .aku tiada masa lagi bermain bermanja sebab aku ingin menebus semua kekurangan aku pada masa lalu. .itu alasan aku dan mungkin kau takkan pernah faham  . 


lihat ! adakah aku sanggup tinggalkan segalanya demi ini ? YA ! aku sanggup. .nilai harga semua ini terlalu tinggi. .aku tak sanggup melepaskan sesuatu yang sangat berharga. .memandangkan aku banyak berkorban demi ini jadi aku akan terus pertahankan semua ini. .biar semuanya berbaloi. .ramai yang mengimpikan semua ini dan aku beruntung memiliki ini. .keluarga ! aku beruntung mempunyai mereka dan buat masa ini aku tak perlukan selain daripada keluarga. .mungkin dulu aku angkuh mungkin dulu aku sombong tapi sekarang bila aku lihat betapa pentingnya mereka dalam kehidupan aku,aku jadi sedar yang kita manusia saling memerlukan.  .

No comments:

Post a Comment