Sunday, January 22, 2012

mengenang di malam hari agak seronok

oh hai ! siapa yang aku kenang malam - malam ni ? kekasih ? LoL . . bukan lah ! aku terkenangkan zaman dulu kala . .walaupun semua tuh dah lepas tapi semuanya masih menjadi sesuatu yang berharga bagi aku . . zaman kecik -kecik paling best kan ? sebab ? masa tu kita tak terikat dengan apa - apa komitmen pon kan. .semua nya bebas. .nak buat apa , nak pakai apa , nak cakap apa , tak ada orang yang nak kisah sangat  . . tapi dalam dok kenang - kenang ada SATU hobi aku yang paling best lah masa dulu - dulu . .sekarang aku tak tahu lah benda tu wujud lagi ke tidak . .

 kau kenal lagi tak video tape ?tak ingat ? tak kenal ?
ni lah video tape ! 
masa umur aku 4 - 5 tahun aku suka sangat ikut papa aku pergi sewa video tape ni dekat kedai . . biasanya lah cerita yang aku akan pilih cerita kartun. .masa tu memang aku fanatik gila lah dekat kartun. .biasa lah budak - budak lagi kan. .kartun yang jadi feberet aku masa tuh kartun doremon @ doraemon. . 



aku ingat lagi masa tu aku dengan family aku duduk dekat taman kenanga kat JB . .petang - petang mesti naik motor skuter hijau pergi sewa video doremon. . aku pon tak tahu kenapa aku suka sangat dekat cerita ni sampai sekarang :)

cerita ni memang bagi kesan yang mendalam kat aku . . kadang -kadang bila ingat balik aku rasa kelakar sangat . . kenapa? sebab ada salah satu episod cerita doremon ni , doremon terpaksa balik ke abad-22 sebab tempoh tolong nobita dah tamat. . masa tuh nobita sanggup pergi ke abad-22 semata - mata nak cari doremon balik. .babak tuh memang 'tacing' gila lah. .memang aku menangis meraung masa tu. . ada satu hari papa aku bawak aku pergi Teluk Danga @ Danga Bay memang aku panggil doremon kuat - kuat . .lepas tuh nangis gila - gila sebab doremon tak nak balik. .LOL ! kelakar kan ? tapi lepas tuh tetap tengok cerita doremon balik. .konon - konon doremon dengar aku panggil dan tolong nobita balik. . Haha !


budak - budak buat benda macam tu orang tak kata apa lah ! tapi kalau sekarang bila dah besar macam ni meraung - raung macam tuh agak - agak kau bapak kau cubit kau tak ? :3 tulah kenangan manis antara aku dan video tape C:
benda - benda macam ni seronok untuk dikenang bila malam -malam macam ni. .

#aku masih nangis bila tengok episod doremon tinggal nobita ..jangan gelak lah ! betul -betul tacing okay ! :C





No comments:

Post a Comment