Tuesday, December 25, 2012

getting matured

okay jom sambung cerita haritu. .pungpang!pungpang! aku dah sampai Kelantan utk sesi temuduga tu.. nie kali kedua aku ditemuduga yang first aritu untuk TESL dan sekarang utk NURSING pulak. .hari tu serius aku blur and not well prepare tapi sebab dah balik kan aku kuatkan semangat jugak bangun pagi-pagi. blablabla...

Sampai ja kat Bangunan entahakulupanamaapa terus rasa macam nak lari. Masuk-masuk pulak tak tau tempat temuduga kat mana. label entah merapu je lagi aku rasa mengong . Okay turun naik lif pusing kiri kana blablabla.. Yes ! At last jumpa jugak aih bilik tu. .Oh ya ! mula-mula kena masuk bilik besar untuk jawab exam. alah bukan exam apa pon jawab 500 soalan dalam masa sejam ja . .time nie skill tembak-tembak diperlukan ya ! soalan tu pasai apa? senang ja aih..semua pasal skill yang kita ada contohnya kita nie suka buat apa/pandai baiki moto ka /pandai masak ka. .n basically almost all questions have same patterns . mudah kata tutup mata pon boleh jawab aih. .

Lepas sejam sesi menembak sesi temuduga bermula . Ok aku dapat no 6. tapi bila giliran aku tu aku lambat masuk sebab aku ingat belum sampai so bila masuk muka CUAK gila la wei sebab xsedia. dan sebelum masuk tu mak cik sebelah duk pesan jangan bagitau yang aku nie belajar kat matrik . Oh my !! aku tak sanggup nak tipu nanti aku tak tau cakap apa aku buat selama nie so aku cakap yang betul lah aku nie student. 

bila masuk tu ada dua orang MR !@# n MRS!@# duk cangak depan aku. .Mula-mula MR tu yang bercakap .

MR: Okay, Cik W.N.E please introduce yourself in English ! 

Gulp! sejak bila kerajaan buat kempen cakap Inggeris nie..
WNE:My name is WNE and Iam currently stdying at KMK in K!@#$% .Before this I studied at SMKKbh . For my UPSR i've got 5A's and in PMR i've manage to get 9A's but for SPM i've just got 1A+ 3A 3B+ 3C+(gila malu sebut result SPM) blablabla..

MR:apa persediaan yang awak buat untuk temuduga ni?

WNE: sebenarnya saya langsung tak buat apa-apa persedian

MR:kenapa?awak tahukan hari ni awak ada temuduga?

WNE: ye saya tau tapi sebab saya baru balik dari K!@#$% saya lansung tak sempat buat apa-apa.

MR:awak balik bila lagi?

WNE:semalam

MR:habis semalam awak buat apa??

WNE:semalam saya cuma sempat siapkan dokumen-dokumen yang nak dibawak hari ni je encik.

MR:Okay apa yang awak tahu pasal jawatan ni?Apa yang awk akan dapat sepanjang mengikuti program ni?

WNE:maaf saya tak pasti  cuma saya pernah survey kat internet yang sepanjang mengikuti program ni student ada dapat elaun sbyk 600lebih

MR:awak tau berapa basic gaji utk jawatan ni?

WNE:basic gaji xsilap saya dalam 1000lebih. .

MR:awak sanggup tinggal matrik?tak rasa rugi?dengan kelayakan ni awak mampu jadi dktr

WNE:sanggup.saya memang nak jadi dktr tapi sekarang persaingan banyak dan bukan senang nak jd dktr kalau xdpt 4.0 memang susahlah nak jd dktr.saya sanggup tinggal matrik walaupun terpaksa patah balik ambik diploma. Well setiap keputusan ada pros n cons cuma kita kena bijak pilih(rasa bijak aje jawab macamni)

MRS:apa kamu tahu pasal HIV&AIDS?macamana boleh berjangkit

WNE:HIV&AIDS boleh berjangkit melalui blablablablabala....................


okay stop ! bosan pulak aku taip panjang-panjang ! kesudahannya aku rasa HEBAT sebab boleh cakap dengan tenang tak macam temuduga TESL dulu :-)




dan............................................


  p/s:Alhamdulillah..

No comments:

Post a Comment