Sunday, October 14, 2012

tinta !

Assalamualaikum readers !(ade readers ke??) It's been a long time right? Dah lama gila tak update blog. .memang bersawang sangat lah.sepanjang kat matrik nie memang banyak sangat cerita yang nak dikarang tapi ada aje halangan. tapi memandangkan petang ini aku free so, apa kata aku cerita seba sedikit lah yang terjadi pada aku dalam bulan nie. 

2-3 hari lepas aku balik kelantan sebab? ada temuduga jadi isteri Sultan Brunei. .ehek ehek ! joking ! temuduga SPA sebagai jerawat jururawat sebenarnya. memang at first aku langsung tak minat dan tak nak balik pon tapi sebab gegeh (gedik dalam loghat Kedah) aku gigihkan diri pulang ke Kelantan

cerita sebelum balik:
Beberapa hari sebelum tu aku berkejaran dan berlari-larian mencari tiket bas dan menyelesaikan masalah dengan pihak HEP untuk meminta kebenaran pulang.memang sibuk sampai aku ponteng kuliah ! hebat ! dalam kesibukan tu kaunter tiket pulak tutp memandangkan minggu tu minggu tak boleh balik so pak cik kaunter tu tutup lah kan. .buat apa duk canggok kat situ kalau orang tak beli tiket.

Memang aku buntu dah duk fikir macamana nak cari pak cik tiket tu. yelah tinggal lagi 2hari sebelum aku balik mestilah aku kalut kan? so, aku buat keputusan masuk kuliah seterusnya untuk meneruskan perjuangan aku di matrikulasi ini..

satu kuliah pandang bila aku masuk lambat. dah la lambat masuk pulak duk renyeh ja. ok ! agak malu disitu tapi masih buat muka bodoh sambil senyum-senyum kambing. mata pandang depan tapi otak kosong ! blank ! blur ! pastu rasa macam nak tengok kalendar kat henset nie.duk bajet nak balik sini nanti nak study sungguh-sungguh la konon. sekali ! dangg! haritu baru 30hb Sept dan tarikh temuduga 11Oct maknanya ? ada seminggu lagi sebelum balik ! patutlah aku mesej mama cakap nak balik dia tanya nak balik selasa bila. .

sigh! satu kerugian disitu bila aku ponteng kuliah ! nasib baik tak ambik kedatangan kalau tak memang naik HEP kena tindakan 704 (ntah betul ke idok kod nie) gamaknya !memang sesal tak sudah haritu..buat kerja tau nak cepat aje memang hasil pon entah ape2 jelah. .nasib baik lah aku tak paking barang. .ingat malam tu nak kemas2 tunggu hari selasa malam nak chiau dah. .Tapi ada hikmah disebaliknya sebab aku dah dapat settle kan hal-hal tu semua walaupun seminggu lebih awal..Alhamdulillah...

secebis gambar dari budak hidung besar . ..

bersambung......................................

No comments:

Post a Comment